همه چیز درباره سیفلیس
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

آشنایی با سیفلیس

اگر مطالب قبلی سپیتاشاپ را مطالعه کرده باشید میدانید که به بررسی انواع بیماری های مقاربتی علائم، نشانه ها و درمان آنها پرداخته ایم. در ادامه این مطلب هدف را بر این امر قرار داده ایم که به بررسی یک بیماری قدیمی مقاربتی بپردازیم. سیفلیس یکی دیگر از بیماری های جنسی است که در اثر مقاربت انتقال پیدا می کند. در ادامه با سپیتاشاپ همراه باشید تا به بررسی موارد ابتلا به این بیماری ، مراحل آن ، علائم و نحوه ی درمان بپردازیم.

 

 

علائم بیماری سیفلیس

 

همانطور که ذکر شد سیفلیس از جمله بیماری های مقاربتی است که عامل اصلی ابتلا به آن باکتری ای به نام ترپونما پالیدوم می باشد. فریتز شادین و اریش هوفمان اولین بار در سال ۱۹۰۵ این باکتری را شناسایی کرده و به علت بروز این بیماری دست پیدا کردند. این نکته را به یاد داشته باشید که انتقال بیماری از لازم مانند کاندوم ها امکان پذیر نیست.

 

بروز این بیماری ظاهر شدن چهار مرحله را در پی دارد ؛در ادامه به بررسی علائم و تاثیرات این مراحل بر فرد می پردازیم :

 

  • مرحله اولیه : ابتلا به سیفلیس اولیه از طریق آمیزش جنسی مستقیم اتفاق می افتد. در این مرحله نوعی زخم که شانکر نام دارد، بر روی قسمت های مختلف بدن ( اندام های تناسلی ، مقعد و یا دهان ) ایجاد می شود. شانکر های ایجاد شده باعث بروز درد نمی شوند اما موجب بروز خارش شده و ممکن است پیدایش آنها ، از ۳ تا ۹۰ روز پس از آمیزش با فرد مبتلا زمان ببرد. معمولا محل پیدایش آنها نواحی در تماس با فرد ناقل است اما به طور کلی روند ثابتی نداشته و ممکن است در بخش های دیگر بدن نیز ظاهر شوند.

 

سیفلیس

 

  • مرحله ثانویه : در سیفلیس ثانویه که بروز آن با علائم بسیاری همراه است ، بخش های غدد لنفاوی ، غشا مخاطی و پوست دچار مشکل شده و همین موضوع سبب ایجاد دانه هایی تقریبا قرمز رنگ بر روی پوست می شود. ۴ تا ۱۰ هفته ( پس از مرحله اولیه ) طول می کشد تا این مرحله و علائم آن ظاهر شوند. در این مرحله با وجود عدم بروز خارش ، علائم دیگری مشاهده می شود:

 

-بالا رفتن دمای بدن (تب)

 

-احساس گلودرد

 

-کسالت و بی حوصلگی

 

-بروز سردرد

 

-کاهش وزن

 

-ریزش مو

 





:: برچسب‌ها: sepita , SepitaShop , انتقال بیماری سیفلیس , انتقال سیفلیس , بیماری سیفلیس , پیشگیری از سیفلیس , درمان بیماری سیفلیس , درمان سیفلیس , سپیتا , سپیتا شاپ , سیفلیس , علائم سیفلیس , فروشگاه آنلاین لوازم بهداشتی , فروشگاه آنلاین لوازم زناشویی , فروشگاه اینترنتی سپیتا , فروشگاه اینترنتی کاندوم , فروشگاه لوازم جنسی , نشانه های سیفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: